Przedstawiamy wady i zalety platformy BigCommerce - sprawdź, czy to rozwiązanie dla Ciebie.
Przedstawiamy wady i zalety platformy BigCommerce - sprawdź, czy to rozwiązanie dla Ciebie.
BigCommerce to jedna z wiodących platform e-commerce, która pozwala na szybkie założenie i dostosowanie sklepu internetowego. Od dziś do końca 2022 roku zbudowano na niej ponad 144 tys. witryn w ponad 150 krajach, a projekt wygenerował przychody między 250-300 mln USD. Z BigCommerce korzystają rozpoznawalne firmy takie jak Skullcandy, Camelbak, Pandora i Ben & Jerry’s.
Platforma BigCommerce działa w modelu SaaS, co oznacza, jest dostarczana przez zewnętrznego dostawcę, a korzystanie z niej wymaga opłacenia abonamentu. Obecnie dostępne są cztery plany:
Standard
Oferowane funkcjonalności to m.in.: nielimitowane konta użytkowników, nielimitowana liczba produktów, integracja z Amazon, eBay, Walmart, Facebook i Instagram, tworzenie responsywnych sklepów, możliwość tworzenia kodów rabatowych i kart podarunkowych, obsługa wielu walut, recenzje i oceny produktów
Plus
Dodatkowe funkcjonalności: segmentacja klientów, moduł ratowania porzuconych koszyków, zapisane koszyki i karty kredytowe
Pro
Dodatkowe funkcjonalności: recenzje Google, filtrowanie produktów
Enterprise
Dodatkowe funkcjonalności to m.in.: nielimitowane API oraz możliwości dostosowania systemu do indywidualnych potrzeb.
Narzędzie jest elastyczne i umożliwia sprawne dostosowanie funkcjonalności do potrzeb konkretnego sklepu. Korzystanie z platformy SaaS oznacza też, że odpowiedzialność za bezpieczeństwo i rozwój usługi spoczywa na jej dostawcy. Twórcy BigCommerce zapewniają także całodobowy support i wsparcie w rozwiązywaniu problemów.
BigCommerce oferuje kompletny zestaw funkcjonalności potrzebnych do zbudowania sklepu internetowego. Zapewnia praktycznie wszystko, co jest konieczne do stworzenia witryny od zera oraz wyposażenia jej w niezbędne narzędzia. Funkcjonalności te to m.in.:
12 darmowych szablonów (+180 dodatkowo płatnych)
intuicyjny kreator oparty na mechanizmie drag-and-drop
narzędzia do optymalizacji SEO
funkcję automatycznej optymalizacji zdjęć
wprowadzenie bonów i kodów rabatowych
wbudowany CMS i możliwość prowadzenia bloga
automatyczne przeliczanie cen dostawy
recenzowanie produktów i wystawianie opinii
sprzedaż w różnych walutach
wielojęzyczne wersje strony
odzyskiwanie porzuconych koszyków (dodatkowo płatne)
integracje z systemami do e-mail marketingu
integracje z systemami płatności, m.in. PayPal
brak ograniczeń w ilości produktów
edytor HTML i CSS
tworzenie kont użytkownikom i nadawanie uprawnień
zaawansowane raportowanie.
Funkcjonalności te są intuicyjne i umożliwiają zbudowanie sprawnie działającego i przygotowanego do prowadzenia sprzedaży sklepu. Obsługa narzędzia jest prosta nawet dla osób nie posiadających umiejętności graficznych.
Korzystanie z platformy BigCommerce niesie wiele zalet dla biznesu. Należy do nich m.in.:
Usługa hostingowa w pakiecie - w modelu SaaS to dostawca platformy zapewnia hosting, więc nie będziesz musiał poszukiwać takiej usługi na własną rękę.
Dostępność różnych planów - elastyczność w tym zakresie zapewnia możliwość dopasowania poziomu obsługi do potrzeb i budżetu niemal każdej organizacji.
Kompletne funkcjonalności - narzędzia i moduły oferowane przez BigCommerce zapewniają wszystko, co jest potrzebne do zbudowania funkcjonalnego sklepu przygotowanego do prowadzenia działań marketingowych i sprzedażowych.
Możliwości customizacji - jeśli gotowe funkcjonalności i motywy nie spełniają Twoich oczekiwań, możesz je dowolnie modyfikować dzięki dostępowi do edytora HTML i CSS.
Stabilność - dostawca BigCommerce zapewnia system działający niemal bezawaryjnie, z wartością uptime sięgającą 99,9%.
Łatwość zarządzania treścią - BigCommerce jest wyposażony w podstawowy system CMS, który zazwyczaj jest wystarczający dla małych i średnich sklepów.
Wsparcie strategii multichannel - BigCommerce umożliwia szerokie integracje z innymi narzędziami i platformami oraz prowadzenie sprzedaży na wielu platformach i marketplacach, takich jak Amazon, eBay, Facebook czy Instagram.
Bezpłatny okres próbny - dostawca BigCommerce oferuje możliwość testowania narzędzia bez żadnych kosztów przez 15 dni.
Nielimitowana liczba administratorów - dzięki braku limitów w liczbie administratorów BigCommerce sprawdzi się także w dużych sklepach, które wymagają nadania uprawnień i dostępu do panelu wielu osobom.
Nielimitowana ilość danych - BigCommerce nie limituje ilości przechowywanych i przetwarzanych danych nawet w najtańszym planie.
Wsparcie 24/7 - dostawca usługi zapewnia całodobowy support, bieżące rozwiązywanie problemów i możliwość kontaktu różnymi kanałami: telefonicznie, mailowo i przez czat.
Brak prowizji od transakcji - BigCommerce nie pobiera dodatkowych opłat od zrealizowanych transakcji. Jedyną opłatą jest miesięczny abonament.
Różne warianty produktów - BigCommerce umożliwia łatwe zarządzanie nieograniczoną liczbą wariantów produktów, co jest istotne dla firm posiadających rozbudowany asortyment.
Wsparcie pozycjonowania - rozbudowane funkcje SEO pomagają w budowaniu widoczności witryny dzięki prostej edycji meta opisów i tytułów, możliwości zmiany adresów URL, utworzenia przekierowań 301 oraz wersji mobilnej strony.
Transparentność wyników biznesowych - zaawansowane opcje raportowania zapewniają kompleksowy wgląd w dane dotyczące przychodów, sprzedanych produktów, złożonych zamówień, źródeł pozyskiwania klientów, zachowań konsumentów, wyników działań SEO i wielu innych obszarów.
Bezpieczeństwo - BigCommerce zapewnia bezpieczeństwo systemu, stworzonych sklepów i transakcji m.in. przez wymuszanie tworzenia silnych haseł, zgodność PCI, wprowadzenie dwuetapowej weryfikacji i certyfikatu SSL.
Zgodność z RODO (GDPR) - w przeciwieństwie do wielu innych platform e-commerce, BigCommerce umożliwia łatwe utworzenie bannera zezwalającego na cookies i uruchomienie wybranych skryptów jedynie po otrzymaniu zgody.
Platforma BigCommerce, jak każde inne rozwiązanie, ma także wady, o których warto wiedzieć przed wyborem tego narzędzia. Należą do nich m.in.:
Płatne dodatki - choć podstawowa wersja BigCommerce zapewnia funkcje wystarczające do zbudowania w pełni wyposażonego sklepu, dalszy rozwój witryny może wymagać bardziej zaawansowanych opcji. Wówczas konieczne może okazać się wykupienie dodatkowo płatnych funkcjonalności lub zbudowanie customowych rozwiązań.
Brak dostępu do kodu źródłowego - mimo, że BigCommerce zapewnia szerokie możliwości customizacji, nie jest rozwiązaniem open source. Brak dostępu do kodu na pewnym etapie może okazać się ograniczeniem w dalszym rozwoju.
Limity sprzedażowe - w podstawowym planie BigCommerce umożliwia obsłużenie sprzedaży o wartości maksymalnie 50 tys. USD rocznie. Przekroczenie tej kwoty wymaga przejścia na droższy plan.
Trudności w nauce narzędzia - można spotkać się z opiniami, że obsługa BigCommerce jest mało intuicyjna i trudniejsza do opanowania w porównaniu do innych platform.
Konieczność samodzielnego tworzenia backupów - BigCommerce nie tworzy backupów automatycznie. Aby więc zabezpieczyć swoje dane, trzeba wdrożyć ten proces we własnym zakresie.
Brak planu darmowego - choć BigCommerce oferuje 15-dniowy okres próbny, nie umożliwia korzystania z narzędzia bezpłatnie. Taka opcja byłaby atrakcyjna dla najmniejszych graczy, którzy dopiero rozpoczynają działalność e-commerce.
Dla kogo w takim razie BigCommerce będzie dobrym wyborem?
Ze względu na ograniczenia BigCommerce sprawdzi się przede wszystkim w przypadku małych i średnich sklepów. Może być korzystną opcją także dla firm, które dopiero rozpoczynają działalność e-commerce. Choć funkcjonalności narzędzia są zbyt rozbudowane jak na potrzeby początkujących sprzedawców, dodatkowe możliwości mogą okazać się bardzo przydatne w momencie, gdy sklep zacznie się rozwijać i skalować.
Ze względu na obecność gotowych szablonów i możliwość łatwego dostosowania grafiki BigCommerce sprawdzi się również w przypadku firm i zespołów, które nie mają kompetencji designerskich i potrzebują rozwiązań intuicyjnych i prostych do wdrożenia. Bardziej zaawansowani użytkownicy zawsze mogą natomiast skorzystać z edytora CSS i HTML i wprowadzać dowolne modyfikacje.
Funkcjonalności BigCommerce mogą natomiast okazać się niewystarczające dla dużych sklepów wymagających znacznej customizacji i rozbudowanych modułów. Wówczas warto zainteresować się bardziej zaawansowanymi platformami e-commerce, takimi jak np. Shopware.
Jeśli wciąż nie wiesz, czy BigCommerce to dobry wybór dla Ciebie lub jesteś w trakcie poszukiwań platformy, skontaktuj się z nami. Jako specjaliści od wdrożeń platform e-commerce będziemy w stanie ocenić Twoje potrzeby i doradzić Ci rozwiązanie, które będzie najbardziej wydajne kosztowo i technologicznie.
Skontaktuj się
Więcej możliwości
Preferujesz kontakt telefoniczny
lub spotkanie na żywo? My również!