Główne zalety posiadania systemu zarządzania produktem

Ponieważ znaczenie  systemów zarządzania informacją o produkcie rośnie w różnych branżach, firmy poważnie próbują zrozumieć korzyści, jakie oferuje system PIM.

W miarę jak „prowadzenie działalności” przekształca się w wyrafinowaną działalność dla przedsiębiorstw, w której automatyzacja, analiza biznesowa i inteligentne technologie mieszają się i łączą na każdym kroku, uzyskanie podstawowych aspektów prowadzenia działalności stało się niezbędne. A jednym z nieustannych zmagań przedsiębiorstw w branżach, takich jak produkcja, handel detaliczny i handel elektroniczny, jeśli chodzi o sprawne działanie operacji, przeprowadzanie procesów i usprawnianie współpracy, jest utrzymanie informacji o produktach w odpowiednim stanie. 

I tutaj pojawiają się korzyści z zarządzania informacjami o produktach. Od zarządzania atrybutami produktów, definiowania hierarchii, zarządzania wersjami i cenami, lokalizacji w różnych lokalizacjach geograficznych, promocji produktów, zarządzania marką, web-to-print, syndykacji produktów, definiowania własności danych produktów, a także integracji z różnymi systemami mnóstwo korzyści PIM, które bardzo ułatwiają pracę przedsiębiorstw.

Oto szczegółowe omówienie zalet rozwiązania PIM:


1. Kompletne zarządzanie danymi produktu: zarządzanie, modelowanie i jakość
Systemy PIM to znacznie więcej niż zwykłe oprogramowanie do zarządzania danymi. Zapewniają one dokładność i spójność danych produktów, umożliwiają łatwą edycję, zarządzanie prawami użytkowników, walidację danych, widoki niestandardowe oraz kontrolę publikowania i wersjonowania. Z drugiej strony modelowanie danych jest związane z relacjami i powiązaniami między zestawami danych, tworzeniem kategoryzacji i hierarchii danych, w celu organizowania i klasyfikowania danych poprzez budowanie inteligentnych połączeń między różnymi liniami produktów i rodzinami. Ponadto, wyznaczając standard klasyfikacji, PIM daje przedsiębiorstwom możliwość konstruowania elastycznych i skalowalnych modeli danych. Wreszcie, całkiem dosłownie, jakość danych odpowiada za wszystko, co ma związek z kompletnością, jakością i wzbogacaniem, a także możliwościami takimi jak audyt. Dzięki pełnemu zarządzaniu informacjami o produktach firmy efektywnie zarządzają cyklem życia produktów i śledzą modyfikacje w dowolnym momencie.

2. Integracja z innymi systemami
Jedną z głównych korzyści związanych z zarządzaniem informacjami o produktach jest to, że żaden istniejący system korporacyjny nie musi się dopasowywać do niego. W rzeczywistości to PIM pasuje jak ulał do prawie każdego oprogramowania korporacyjnego, w tym również starszego i lokalnego. Z PIM można zintegrować długą listę systemów, takich jak ERP, CRM, istniejące katalogi produktów, relacyjne bazy danych, systemy śledzenia lub logistyki, elektroniczne interfejsy danych, partnerskie systemy danych, starsze systemy mainframe, oprogramowanie Business Intelligence (BI), serwery aplikacji, a także aplikacje danych transakcyjnych. Ponadto większość dzisiejszych rozwiązań PIM jest w 100% oparta na interfejsach API, co pozwala na integrację z dowolną nową lub istniejącą technologią, umożliwiając dwukierunkową interakcję w czasie rzeczywistym w dowolnym momencie. Skuteczna integracja ułatwia nie tylko import danych, ale także wyszukiwanie i pobieranie danych.

3. Zarządzanie zasobami cyfrowymi
Każdy liczący się obecnie system PIM zawiera platformę do zarządzania zasobami cyfrowymi. Rozbudowana funkcjonalność DAM może pomóc organizacjom w zarządzaniu szerokim asortymentem zasobów cyfrowych, takich jak filmy, animacje, obrazy, grafika, pliki muzyczne, podcasty i inne treści multimedialne w różnych typach i formatach. Systemy DAM na pokładzie, wzbogacają i syndykują dane bez wysiłku. Pomagają przedsiębiorstwom w rozpowszechnianiu odpowiednich zasobów medialnych do właściwej grupy docelowej za pośrednictwem właściwego kanału, osiągając dla nich wysoką spójność marki. DAM wzmacnia również doświadczenie klienta, stale zachwycając klientów przyciągającymi wzrok wizualizacjami i obrazami, wzmacniając ich głos i wartość marki oraz napędzając usprawnione doświadczenia związane z marką. Dlatego przedsiębiorstwa nie muszą inwestować w odrębny system RDN; mogą po prostu wybrać PIM i mogą być pewni, że uzyskają wszystkie możliwości systemu DAM.

4. Syndykacja danych produktów
Dzisiejsze systemy PIM umożliwiają przedsiębiorstwom łączenie się z szeroką gamą kanałów zewnętrznych poprzez publikowanie i dostarczanie informacji o produktach w najważniejszych globalnych sieciach handlowych, takich jak Amazon, Google, Facebook, Alibaba, Rakuten, Instagram i wielu innych. Te kanały to te, w których widzowie przedsiębiorstw gromadzą się w celu społecznego słuchania, interakcji i potrzeb zakupowych. System PIM zbiera i standaryzuje dane produktowe bez względu na ich format i bezproblemowo dystrybuuje je w każdym wiodącym kanale. Zapewnia również wiele opcji dostosowywania zgodnie z wymaganiami tych kanałów skierowanych do klienta. Optymalizacje, takie jak automatyczne generowanie kreacji, można również przeprowadzać i dynamicznie umieszczać w tytułach, promocjach, logo itp. Możliwość syndykacji danych produktów pomaga również w dystrybucji katalogów produktów na dowolny kanał w dowolnym formacie, niezależnie od rynku.

5. Wsparcie dla dostawców
Jedną z najważniejszych korzyści biznesowych wynikających z zarządzania informacjami o produktach jest jego zdolność do wspierania nie tylko przedsiębiorstwa, ale całego ekosystemu organizacyjnego składającego się również z dostawców. Umożliwiając dostawcom i sprzedawcom łatwe pobieranie informacji o produktach za pośrednictwem portali. System PIM sprawia, że zarządzanie danymi jest dla nich szybkie i wydajne. Portale te pomagają usprawnić, przyspieszyć i zautomatyzować dane dostawców, budując wzajemnie satysfakcjonujące relacje. Z szerszej perspektywy, oprócz płynniejszej komunikacji między przedsiębiorstwami i różnymi partnerami biznesowymi, PIM pomaga konsolidować łańcuchy dostaw, usprawniać prognozowanie popytu, poprawiać efektywność operacyjną, minimalizować koszty ogólne i realizować wspólne cele przy jednoczesnej realizacji własnych celów strategicznych. Najbardziej znaczącym wkładem zarządzania dostawcami w oparciu o PIM jest doświadczenie dostawców w zakresie samoobsługi i elastyczności komunikacji w dowolnym miejscu i czasie.

6. Doświadczenie klienta i zwrot z inwestycji
Jednym z głównych zadań systemu PIM jest konsolidacja informacji o produktach w jednym repozytorium (danych podstawowych produktów) oraz zarządzanie nimi, wzbogacanie i usprawnianie. To tam buduje się fundament doskonałej obsługi klienta i wyższego zwrotu z inwestycji. Dzięki temu całe doświadczenie związane z produktem staje się zorientowane na klienta. Nieuporządkowane dane (w dowolnym formacie) trafiają do systemu PIM i zamieniają się w usprawnione, spójne, dokładne dane, które można udostępniać do kanałów wyjściowych. Daje to działom marketingu i sprzedaży szerokie możliwości wykorzystania tych danych, współtworzenia lepszego User Experience, szybkiego wprowadzania nowych produktów, tworzenia atrakcyjnych kampanii (wyprzedaże błyskawiczne, oferty produktów wiązanych, wyprzedaże itp.) oraz wprowadzania zmian w istniejących promocjach na stronie. Zapewnianie lepszego UX tworzy efekt domina, który skutkuje wyższym zwrotem z inwestycji.

7. Szybszy czas wprowadzania na rynek
Dzięki PIM dostarczanie danych staje się nie tylko dokładne, ale i szybkie. Umożliwia działom tworzenie hierarchii i struktur danych oraz weryfikację i śledzenie różnych wersji w znacznie krótszym czasie. Umożliwia również szybsze wzbogacanie opisów, torując drogę do szybszej współpracy między wieloma różnymi funkcjami przedsiębiorstwa. Skutkuje to lepszym przepływem pracy i lepszą wydajnością operacyjną. Co więcej pozwala nam to usprawnić pracę specjalistów ds. sprzedaży i marketingu. Dlatego dzięki wdrożeniu PIM produkty szybko trafiają na rynki, a wprowadzanie nowych produktów na rynek staje się znacznie szybsze, oferując przedsiębiorstwom przewagę konkurencyjną na rynku. Poza tym, dzięki wielokanałowej dostawie i dystrybucji produktów, produkty docierają do grupy docelowej w krótkim czasie w preferowanych przez nich kanałach, zwiększając w ten sposób szanse na zaangażowanie klientów i sprzedaż.

 

 

 

Źródło: https://pimcore.com/en/resources/blog/top-7-benefits-of-a-product-information-management-solution_a977