Top 9 Platform e-commerce na 2024

21 Luty 2024
Porady biznesowe |
E-commerce

Poznaj nasz przewodnik po 9 najlepszych platformach e-commerce na 2024 rok. 

Shopware

Shopware to wielofunkcyjna platforma open-source, która pozwala sprawnie zarządzać sprzedażą na wielu rynkach z poziomu jednego narzędzia i konsolidować dane produktowe.  

Dla kogo? 

Shopware doskonale sprawdza się w przypadku sklepów formatu enterprise oferujących rozbudowany asortyment. Rekomendujemy tę platformę także firmom, którym zależy na skalowaniu i sprzedaży zagranicznej - zarówno w modelu B2B, jak i B2C. Funkcjonalności Shopware umożliwiają sprawne zarządzanie wielojęzycznym contentem. Narzędzie ułatwia także dostosowanie procesu sprzedaży do sytuacji prawnej i przepisów podatkowych w różnych krajach. Będzie też dobrym wyborem dla firm, które planują prowadzić sprzedaż sezonową, gdyż pozwala na szybkie tworzenie stron produktowych i ofertowych. 

Shopware - zalety:

  • elastyczny front-end

  • możliwość tworzenia witryn PWA

  • proste i intuicyjne zarządzanie sklepem

  • możliwość integracji wszystkich kanałów sprzedaży.

Kliknij tutaj i dowiedz się więcej o wdrożeniu Shopware.

Pimcore

Pimcore to nowoczesne, elastyczne i skalowalne narzędzie open-source, które jest nie tylko platformą e-commerce, ale kompleksowym systemem do zarządzania informacją produktową, treściami oraz doświadczeniami użytkowników. Rekomendujemy je w sytuacjach, w których gotowe systemy nie mogą zostać wystarczająco dostosowane do indywidualnego procesu sprzedażowego klienta.

Dla kogo?

Ze względu na mnogość funkcji i skalę wdrożenia zalecamy ją przede wszystkim dużym organizacjom, które zarządzają rozbudowanym asortymentem, wymagają znacznej customizacji i potrzebują jednocześnie systemu CRM. Pimcore sprawdza się zarówno w sprzedaży B2B, jak i B2C.

Pimcore - zalety:

  • znaczna możliwość customizacji

  • możliwość samodzielnego developmentu

  • wszechstronność i elastyczność

  • możliwość zarządzania dużą ilością produktów

  • zaawansowana integracja danych

  • znaczna optymalizacja procesów biznesowych.

Jako narzędzie open-source, Pimcore nie wymaga wykupienia licencji. Jeśli jednak zależy Ci na pełnym wykorzystaniu możliwości platformy, jej instalacja i customizacja może wymagać wsparcia specjalistów od wdrożeń systemów e-commerce. Kliknij tutaj i dowiedz się więcej o wdrożeniu Pimcore od naszych ekspertów.

WooCommerce

WooCommerce to wtyczka do WordPress - najpopularniejszego bezpłatnego narzędzia do tworzenia stron internetowych. Skorzystanie z WooCommerce wymaga posiadania własnego hostingu oraz konfiguracji instancji WordPress. 

Dla kogo?

WooCommerce jest bezpłatną opcją, która jednocześnie pozwala na znaczną customizację. Dobrze sprawdzi się więc jako pierwsza platforma dla małych i średnich sklepów, które chcą bezkosztowo rozpocząć sprzedaż online. Może jednak okazać się niewystarczająco wydajnym rozwiązaniem dla firm, które działają na większą skalę.

WooCommerce - zalety:

  • otwartość kodu i możliwość jego pełnej edycji

  • całkowita kontrola nad platformą i dowolna konfiguracja

  • bogata biblioteka motywów (płatnych i bezpłatnych)

  • szeroka dostępność wtyczek (płatnych i bezpłatnych)

  • znaczne możliwości optymalizacji

  • możliwe integracje z zewnętrznymi narzędziami

  • duża i zaangażowana społeczność.

WooCommerce, podobnie jak WordPress, jest darmowy. Koszty może generować jednak korzystanie z płatnych wtyczek lub motywów oraz obsługa informatyczna, gdyż twórcy platformy nie zapewniają dedykowanej pomocy technicznej.

Shoper

Shoper to polska platforma e-commerce, której istotną zaletą jest opcja integracji z Allegro. Pozwala też na stworzenie funkcjonalnego sklepu bez umiejętności programistycznych.

Dla kogo?

Shoper oferuje różne pakiety cenowe i funkcjonalne. Sprawdzi się więc zarówno w przypadku początkujących sklepów, jak i firm formatu enterprise, które prowadzą sprzedaż wielokanałową. Ponieważ platforma jest dostępna w pakiecie z hostingiem i certyfikatem SSL, jest wygodną opcją dla firm, które planują stworzenie pierwszego sklepu i którym zależy na sprawnym domknięciu kwestii technicznych.

Shoper - zalety: 

  • dostarczenie z hostingiem i certyfikatem SSL

  • intuicyjny panel

  • dostępność gotowych szablonów

  • możliwość utworzenia sklepu bez umiejętności kodowania

  • możliwość integracji z narzędziami marketingowymi

  • integracja z Allegro

  • dostosowanie witryny pod SEO

  • dostępność supportu.

Shopify

Shopify to rozwiązanie SaaS oferujące szeroki zakres funkcjonalności niezbędnych do sprawnego działania sklepu internetowego. Pozwala m.in. na sprawne zintegrowanie płatności, prowadzenie działań marketingowych oraz zarządzanie relacjami z klientami. Obecnie jest jednym z najszybciej rozwijających się silników e-commerce na świecie.

Dla kogo?

Shopify rekomendujemy głównie małym oraz średnim przedsiębiorstwom. Ze względu na bogate funkcjonalności platforma może być też jednak z powodzeniem wykorzystywana przez większych graczy, które mają szeroki asortyment i prowadzą sprzedaż wielokanałową. Istotną wadą jest jednak to, że Shopify adresowane jest głównie do klientów z USA - nie sprawdzi się więc w przypadku sprzedaży produktów na wagę czy obsługiwanych w jednostkach dziesiętnych.

Shopify - zalety:

  • przejrzysty interfejs

  • możliwość samodzielnego utworzenia sklepu

  • dostępność samouczka

  • funkcja odzyskiwania porzuconych koszyków

  • dostępność darmowych motywów

  • wysoka wydajność

  • zaawansowane funkcje analityczne

  • dostępność darmowych i płatnych pluginów

  • wsparcie techniczne 24/7.

BigCommerce

BigCommerce to kolejne rozwiązanie SaaS, które zapewnia szerokie możliwości customizacji i skalowania. Umożliwia m.in. zarządzanie niemal nieograniczoną liczbą produktów, oferuje również zaawansowane narzędzia marketingowe. 

Dla kogo?

BigCommerce to dobre rozwiązanie dla firm średnich oraz formatu enterprise, którym zależy na skalowaniu. Świetnie sprawdza się też do obsługi sprzedaży wielokanałowej. 

BigCommerce - zalety:

  • dostępność narzędzi marketingowych

  • możliwość nieograniczonego skalowania

  • funkcja automatycznego odzyskiwania koszyków

  • dostępność szablonów e-maili 

  • dostępność darmowych szablonów

  • hosting w cenie

  • wsparcie techniczne 24/7.

Oro Commerce

OroCommerce to mniej popularna, ale skalowalna i elastyczna platforma e-commerce. Oferuje rozbudowane funkcjonalności, takie jak zarządzanie kontem klienta, tworzenie indywidualnych cenników, nadawanie dostępów, ról i uprawnień, katalogowanie produktów, CMS, automatyzacja, segmentacja i raportowanie, SEO, zarządzanie magazynem, prowadzenie kampanii marketingowych, odliczenia podatkowe i wiele innych.

Oro Commerce jest również elementem składowym systemu Oro Platform, który sklada się z Oro CRM, Oro Commerce oraz Oro Marketplace. Oznacza to, że po wdrożeniu jednego elementu można później znacznie łatwo dodać do systemu kolejny. 

Dla kogo?

Platforma Oro Commerce sprawdza się zarówno przy obsłudze sprzedaży B2B, jak i B2C. Polecamy ją jednak szczególnie sprzedawcom formatu enterprise.

Oro Commerce - zalety:

  • możliwość zbudowania samoobsługowej witryny e-commerce

  • wdrożenie w chmurze lub on-premise

  • integracja z systemem ERP

  • znaczne możliwości automatyzacji

  • otwarty kod

  • aktywna społeczność.

IZBERG

IZBERG to nowoczesna platforma SaaS przeznaczona do budowy marketplaców z wykorzystaniem integracji REST API. Pomaga firmom scentralizować operacje - od budowania stron sprzedażowych czy optymalizację customer experience, aż po ocenę dostawców. 

Dla kogo?

IZBERG rekomendujemy firmom, które planują stworzenie własnego marketplace. Zazwyczaj są to średnie i duże firmy - dystrybutorzy, pure playerzy i firmy usługowe sprzedające w modelu B2B lub B2C. 

IZBERG - zalety:

  • rozwiązanie wszechstronne i modularne

  • znaczne możliwości customizacji

  • automatyzacja procesów

  • funkcjonalności PIM i SIM

  • tworzenie wycen i dynamicznych cen.

Mirakl

Mirakl to narzędzie SaaS do budowy i zarządzania marketplacami i platformami dropshippingowymi. Pozwala na elastyczne rozwijanie witryn oraz na kreowanie dobrych doświadczeń użytkowników.

Dla kogo?

Mirakl sprawdza się zarówno przy obsłudze sprzedaży B2B, jak i B2C. To narzędzie przeznaczone przede wszystkim dla firm, które mają szeroki asortyment i potrzebują zarządzać rozbudowaną bazą produktową. 

Mirakl - zalety:

  • znaczna konfigurowalność i skalowalność

  • duża wydajność i szybkość działania

  • wysokie bezpieczeństwo

  • automatyzacja procesów sprzedażowych

  • przegląd SLA dostawców w czasie rzeczywistym

  • łatwe i szybkie wdrożenie oraz onboarding

  • wbudowane narzędzia analityczne

  • katalogowanie danych produktowych z wykorzystaniem AI.

Najlepsze platformy e-commerce 2024 - podsumowanie

Jeśli wciąż nie jesteś pewny, która z dostępnych platform e-commerce będzie najlepsza dla Ciebie, skontaktuj się z nami. Jako eksperci od niestandardowych wdrożeń przeanalizujemy Twoje potrzeby i doradzimy Ci najlepsze rozwiązanie, które pomoże Ci zmaksymalizować zyski ze sprzedaży e-commerce.

Warto też przeczytać

Skontaktuj się


Rozpocznij transformację cyfrową z zaufanym partnerem

Więcej możliwości

Preferujesz kontakt telefoniczny
lub spotkanie na żywo? My również!

Poznaj nas
logoPerson1
Olga Jacek
Członkini Zarządu i współzałożycielka

Olga jest współodpowiedzialna za budowanie i implementację strategii Omega Code. Ponadto jest ekspertką w dziedzinie ubezpieczeń i pośrednictwa finansowego.

logoPerson2
Mariusz Kokoszkiewicz
Prezes i współzałożyciel

Mariusz, jako prezes i współzałożyciel Omega Code, odpowiada za strategię i implementację rozwoju organizacji, zespołów oraz obszaru technologii.

logoPerson3
Mariola Pruchińska
Dyrektor Zespołów Realizacji

Manager z ponad 30-letnim doświadczeniem w branży IT. Od kilkunastu lat kieruje zespołami zajmującymi się m.in. wdrożeniami systemów ERP, CRM oraz dedykowanych.

logoPerson4
Tomasz Michałowski
CTO/COO

Specjalista IT z 15-letnim doświadczeniem komercyjnym w branży IT.