Poznaj nasz przewodnik po 9 najlepszych platformach e-commerce na 2024 rok.
Shopware to wielofunkcyjna platforma open-source, która pozwala sprawnie zarządzać sprzedażą na wielu rynkach z poziomu jednego narzędzia i konsolidować dane produktowe.
Shopware doskonale sprawdza się w przypadku sklepów formatu enterprise oferujących rozbudowany asortyment. Rekomendujemy tę platformę także firmom, którym zależy na skalowaniu i sprzedaży zagranicznej - zarówno w modelu B2B, jak i B2C. Funkcjonalności Shopware umożliwiają sprawne zarządzanie wielojęzycznym contentem. Narzędzie ułatwia także dostosowanie procesu sprzedaży do sytuacji prawnej i przepisów podatkowych w różnych krajach. Będzie też dobrym wyborem dla firm, które planują prowadzić sprzedaż sezonową, gdyż pozwala na szybkie tworzenie stron produktowych i ofertowych.
elastyczny front-end
możliwość tworzenia witryn PWA
proste i intuicyjne zarządzanie sklepem
możliwość integracji wszystkich kanałów sprzedaży.
Kliknij tutaj i dowiedz się więcej o wdrożeniu Shopware.
Pimcore to nowoczesne, elastyczne i skalowalne narzędzie open-source, które jest nie tylko platformą e-commerce, ale kompleksowym systemem do zarządzania informacją produktową, treściami oraz doświadczeniami użytkowników. Rekomendujemy je w sytuacjach, w których gotowe systemy nie mogą zostać wystarczająco dostosowane do indywidualnego procesu sprzedażowego klienta.
Ze względu na mnogość funkcji i skalę wdrożenia zalecamy ją przede wszystkim dużym organizacjom, które zarządzają rozbudowanym asortymentem, wymagają znacznej customizacji i potrzebują jednocześnie systemu CRM. Pimcore sprawdza się zarówno w sprzedaży B2B, jak i B2C.
znaczna możliwość customizacji
możliwość samodzielnego developmentu
wszechstronność i elastyczność
możliwość zarządzania dużą ilością produktów
zaawansowana integracja danych
znaczna optymalizacja procesów biznesowych.
Jako narzędzie open-source, Pimcore nie wymaga wykupienia licencji. Jeśli jednak zależy Ci na pełnym wykorzystaniu możliwości platformy, jej instalacja i customizacja może wymagać wsparcia specjalistów od wdrożeń systemów e-commerce. Kliknij tutaj i dowiedz się więcej o wdrożeniu Pimcore od naszych ekspertów.
WooCommerce to wtyczka do WordPress - najpopularniejszego bezpłatnego narzędzia do tworzenia stron internetowych. Skorzystanie z WooCommerce wymaga posiadania własnego hostingu oraz konfiguracji instancji WordPress.
WooCommerce jest bezpłatną opcją, która jednocześnie pozwala na znaczną customizację. Dobrze sprawdzi się więc jako pierwsza platforma dla małych i średnich sklepów, które chcą bezkosztowo rozpocząć sprzedaż online. Może jednak okazać się niewystarczająco wydajnym rozwiązaniem dla firm, które działają na większą skalę.
otwartość kodu i możliwość jego pełnej edycji
całkowita kontrola nad platformą i dowolna konfiguracja
bogata biblioteka motywów (płatnych i bezpłatnych)
szeroka dostępność wtyczek (płatnych i bezpłatnych)
znaczne możliwości optymalizacji
możliwe integracje z zewnętrznymi narzędziami
duża i zaangażowana społeczność.
WooCommerce, podobnie jak WordPress, jest darmowy. Koszty może generować jednak korzystanie z płatnych wtyczek lub motywów oraz obsługa informatyczna, gdyż twórcy platformy nie zapewniają dedykowanej pomocy technicznej.
Shoper to polska platforma e-commerce, której istotną zaletą jest opcja integracji z Allegro. Pozwala też na stworzenie funkcjonalnego sklepu bez umiejętności programistycznych.
Shoper oferuje różne pakiety cenowe i funkcjonalne. Sprawdzi się więc zarówno w przypadku początkujących sklepów, jak i firm formatu enterprise, które prowadzą sprzedaż wielokanałową. Ponieważ platforma jest dostępna w pakiecie z hostingiem i certyfikatem SSL, jest wygodną opcją dla firm, które planują stworzenie pierwszego sklepu i którym zależy na sprawnym domknięciu kwestii technicznych.
dostarczenie z hostingiem i certyfikatem SSL
intuicyjny panel
dostępność gotowych szablonów
możliwość utworzenia sklepu bez umiejętności kodowania
możliwość integracji z narzędziami marketingowymi
integracja z Allegro
dostosowanie witryny pod SEO
dostępność supportu.
Shopify to rozwiązanie SaaS oferujące szeroki zakres funkcjonalności niezbędnych do sprawnego działania sklepu internetowego. Pozwala m.in. na sprawne zintegrowanie płatności, prowadzenie działań marketingowych oraz zarządzanie relacjami z klientami. Obecnie jest jednym z najszybciej rozwijających się silników e-commerce na świecie.
Shopify rekomendujemy głównie małym oraz średnim przedsiębiorstwom. Ze względu na bogate funkcjonalności platforma może być też jednak z powodzeniem wykorzystywana przez większych graczy, które mają szeroki asortyment i prowadzą sprzedaż wielokanałową. Istotną wadą jest jednak to, że Shopify adresowane jest głównie do klientów z USA - nie sprawdzi się więc w przypadku sprzedaży produktów na wagę czy obsługiwanych w jednostkach dziesiętnych.
przejrzysty interfejs
możliwość samodzielnego utworzenia sklepu
dostępność samouczka
funkcja odzyskiwania porzuconych koszyków
dostępność darmowych motywów
wysoka wydajność
zaawansowane funkcje analityczne
dostępność darmowych i płatnych pluginów
wsparcie techniczne 24/7.
BigCommerce to kolejne rozwiązanie SaaS, które zapewnia szerokie możliwości customizacji i skalowania. Umożliwia m.in. zarządzanie niemal nieograniczoną liczbą produktów, oferuje również zaawansowane narzędzia marketingowe.
BigCommerce to dobre rozwiązanie dla firm średnich oraz formatu enterprise, którym zależy na skalowaniu. Świetnie sprawdza się też do obsługi sprzedaży wielokanałowej.
dostępność narzędzi marketingowych
możliwość nieograniczonego skalowania
funkcja automatycznego odzyskiwania koszyków
dostępność szablonów e-maili
dostępność darmowych szablonów
hosting w cenie
wsparcie techniczne 24/7.
OroCommerce to mniej popularna, ale skalowalna i elastyczna platforma e-commerce. Oferuje rozbudowane funkcjonalności, takie jak zarządzanie kontem klienta, tworzenie indywidualnych cenników, nadawanie dostępów, ról i uprawnień, katalogowanie produktów, CMS, automatyzacja, segmentacja i raportowanie, SEO, zarządzanie magazynem, prowadzenie kampanii marketingowych, odliczenia podatkowe i wiele innych.
Oro Commerce jest również elementem składowym systemu Oro Platform, który sklada się z Oro CRM, Oro Commerce oraz Oro Marketplace. Oznacza to, że po wdrożeniu jednego elementu można później znacznie łatwo dodać do systemu kolejny.
Platforma Oro Commerce sprawdza się zarówno przy obsłudze sprzedaży B2B, jak i B2C. Polecamy ją jednak szczególnie sprzedawcom formatu enterprise.
możliwość zbudowania samoobsługowej witryny e-commerce
wdrożenie w chmurze lub on-premise
integracja z systemem ERP
znaczne możliwości automatyzacji
otwarty kod
aktywna społeczność.
IZBERG to nowoczesna platforma SaaS przeznaczona do budowy marketplaców z wykorzystaniem integracji REST API. Pomaga firmom scentralizować operacje - od budowania stron sprzedażowych czy optymalizację customer experience, aż po ocenę dostawców.
IZBERG rekomendujemy firmom, które planują stworzenie własnego marketplace. Zazwyczaj są to średnie i duże firmy - dystrybutorzy, pure playerzy i firmy usługowe sprzedające w modelu B2B lub B2C.
rozwiązanie wszechstronne i modularne
znaczne możliwości customizacji
automatyzacja procesów
funkcjonalności PIM i SIM
tworzenie wycen i dynamicznych cen.
Mirakl to narzędzie SaaS do budowy i zarządzania marketplacami i platformami dropshippingowymi. Pozwala na elastyczne rozwijanie witryn oraz na kreowanie dobrych doświadczeń użytkowników.
Mirakl sprawdza się zarówno przy obsłudze sprzedaży B2B, jak i B2C. To narzędzie przeznaczone przede wszystkim dla firm, które mają szeroki asortyment i potrzebują zarządzać rozbudowaną bazą produktową.
znaczna konfigurowalność i skalowalność
duża wydajność i szybkość działania
wysokie bezpieczeństwo
automatyzacja procesów sprzedażowych
przegląd SLA dostawców w czasie rzeczywistym
łatwe i szybkie wdrożenie oraz onboarding
wbudowane narzędzia analityczne
katalogowanie danych produktowych z wykorzystaniem AI.
Jeśli wciąż nie jesteś pewny, która z dostępnych platform e-commerce będzie najlepsza dla Ciebie, skontaktuj się z nami. Jako eksperci od niestandardowych wdrożeń przeanalizujemy Twoje potrzeby i doradzimy Ci najlepsze rozwiązanie, które pomoże Ci zmaksymalizować zyski ze sprzedaży e-commerce.
Skontaktuj się
Więcej możliwości
Preferujesz kontakt telefoniczny
lub spotkanie na żywo? My również!